söndag 24 juni 2012

Midsommar= sömnbehov

Midsommar blev verkligen så intensiv och jobbig som jag befarat, men jag tog mig igenom den och nu är det över, äntligen !!! Vädret och alla miljoner miljarders knott gjorde att vi var tvungna att vara inne i stort sett hela tiden. 40-50 personer i ett och samma rum hela tiden är ingen hit om man tycker att det är jobbigt med mkt ljud och människor runt omkring sig hela tiden. Skulle nog ha behövt att vila lite iemellanåt för att orka med det fullt ut, men man vill ju inte sticka ut och vara annorlunda så man stannar och "lider", allt för att försöka "vara som alla andra". Jag kan dock ändå känna en viss stolthet för att jag faktiskt var med och deltog i släktträffen, nu behöver jag inte göra det fler gånger, iaf om vi har släkträff lika ofta som hitills, jag är snart 30 och det här var första gången. Så oddsen talar till min fördel. I morgon drar jag norrut och hemåt igen, lite tudelat faktiskt, visst ska det bli skönt att komma hem och kunna stänga dörren om sig, men det blir ju onekligen ganska ensamt och dessutom har jag ju världens sötaste prins till systerson. Kommer nog att sakna honom mest av allt, tur att det bara är 14 dar drygt tills jag åker neråt igen en snabbvist för att gå på Lasse Winnerbäck. Ska bli otroligt kul och sommarens höjdpunkt, kan nog de flesta av hans texter, mkt vemod och det är ju ganska ofta också min sinnestämning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar