måndag 18 juni 2012

Tillbaka i hemstaden

Blir bara en kort uppdatering, har åkt ner till föräldrarhemmet några dagar, eller några, snarare 1,5 vecka. Till helgen är det som bekant midsommar, vilket inte direkt inte är min favorithelg, funderar på om det finns nån högtid som jag gillar....? Ja möjligtvis julafton, eftersom den alltid är nästan likadan. Fast den var ju bättre förr, innan mina syskon bildade egna familjer eller blev sambos, då är det ju inte lika givet att de tillbringar julen med mig, mamma och pappa. Själv lär jag väl aldrig hitta nån att bo ihop med så det blir väl vi 3 alla julaftonskvällar hädanefter. Nä nu låter jag jättebitter men det är ju så sanningen ser ut. Det var ju dock inte det jag tänkte på när det gällde midsommar, i år lär det bli riktigt intressant eftersom det är inbokad en släkträff hela helgen med drygt 50-60 personer, åh vad roligt.... Jag som ÄLSKAR att ha mkt folk runt omkring mig och inte alls veta vad som kommer att hända, hur ser det ut där?, var/hur ska vi bo ?, vilka kommer ? osv, osv. Fast äventyret börjar ju redan i kväll iom att det kommer släkt innan som ska bo här fram till på fredag. Ser verkligen fram emot det.... Usch känns som att jag mest är en gnällig kärring, men det är ju så här som mina tankar går, ska försöka vara lite mer positiv nästa gång, jag lovar att iaf försöka, men som min kp brukar säga; du har ljugit förr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar